ROZWIĄZANIA ISOBUS
Monosem posiada rozwiązania ISOBUS oferujące użytkownikowi funkcje począwszy od kontroli wysiewu aż po zmienne dawkowanie lub automatyczne wyłączanie napędu sekcji wysiewających z wykorzystaniem sygnału satelitarnego GPS. Firma Monosem otrzymała certyfikację Fundacji Elektroniki Przemysłu Rolniczego (Agricultural Industry Electronics Foundation (AEF)dla modułów kontrolnych Isobus siewników elektrycznych (S8000E) i podsiewaczy czołowych (F800E). Certyfikat ten gwarantuje maksymalną kompatybilność między ciągnikiem z instalacją ISOBUS a maszynami Monosem. To dlatego nasze siewniki posiadają certyfikaty UT (Universal Terminal), TC-BAS (Basic Task Controller), TC-SC (Task Controller z Section Control) i TC-GEO (Georeferenced Data Task Controller).
TERMINALE ISOBUS
Aby zawsze oferować większy komfort podczas siewu, Monosem sprawia, że nowe technologie są dostępne dla wszystkich. Dzięki ISOBUS fixux użytkownik korzysta w szczególności z zarządzania odcięciami plaży przez GPS, co zapewnia jeszcze większą precyzję w pracy.
SYSTEMY PODŁĄCZEŃ
Aby zapewnić komunikację terminala ISOBUS z siewnikiem ISOBUS, w ciągniku musi być zainstalowana tylna wiązka ISOBUS, nr kat. 10230352. Możliwe jest podłączenie anteny GPS do terminala ISOBUS w celu korzystania z funkcji TC-SC (Section-Control: obsługa rozłączania napędu sekcji z wykorzystaniem sygnału GPS) i TC-GEO (zmienne dawkowanie według mapy aplikacyjnej).
Aby zapewnić komunikację terminala ISOBUS z siewnikiem ISOBUS, w ciągniku musi być zainstalowana wiązka ISOBUS InCab, nr kat. 10239036. Możliwe jest podłączenie anteny GPS do terminala ISOBUS w celu korzystania z funkcji TC-SC (Section-Control: obsługa rozłączania napędu sekcji z wykorzystaniem sygnału GPS) i TC-GEO (zmienne dawkowanie według mapy aplikacyjnej).
Aby zapewnić komunikację drugiego terminala ISOBUS z siewnikiem ISOBUS, w ciągniku musi być zainstalowana wiązka ISOBUS InCab, nr kat. 10239036. Pierwszy terminal ISOBUS odpowiada Terminalowi ISOBUS zamontowanemu w kabinie ciągnika. W tym przypadku terminal ISOBUIS nr 1 będzie sterować rozłączaniem sekcji z wykorzystaniem sygnału GPS a terminal ISOBUS nr 2 będzie wyświetlać tylko oprogramowanie ISOBUS siewnika. Możliwe jest podłączenie anteny GPS do terminala ISOBUS nr 2 w celu korzystania z funkcji TC-SC (Section-Control: obsługa rozłączania napędu sekcji z wykorzystaniem sygnału GPS) i TC-GEO (zmienne dawkowanie według mapy aplikacyjnej).
Aby zapewnić komunikację podsiewacza czołowego ISOBUS oraz siewnika ISOBUS, wystarczy po prostu podłączyć przewody ISOBUS obu maszyn do gniazd ISOBUS: podsiewacz czołowy do gniazda ISOBUS z przodu ciągnika a siewnik do gniazda ISOBUS z tyłu ciągnika. W tym przypadku, oba oprogramowania ISOBUS będą obsługiwane przez ten sam terminal ISOBUS. Informacje o pozycji i prędkości jazdy siewnika można łączyć, aby ułatwić korzystanie z podsiewacza czołowego.
W celu zapewnienia komunikacji podsiewacza czołowego ISOBUS oraz siewnika ISOBUS z ciągnikiem, który nie jest wyposażony w instalację ISOBUS, należy zamontować: wiązkę ISOBUS przednią nr kat. 10230354, wiązkę ISOBUS tylną nr kat. 10230352, wiązkę « Front Heck » nr kat. 10230335. W tym przypadku, oba oprogramowania ISOBUS będą obsługiwane przez ten sam terminal ISOBUS. Informacje o pozycji i prędkości jazdy siewnika można łączyć, aby ułatwić korzystanie z podsiewacza czołowego.
W tym specyficznym przypadku, nie ma możliwości podłączenia przedniej wiązki Monosem ISOBUS do ciągnika już wyposażonego w gniazdo ISOBUS z tyłu. W celu zapewnienia komunikacji podsiewacza czołowego ISOBUS oraz siewnika ISOBUS, na ciągniku z gniazdem ISOBUS z tyłu należy zamontować:
wiązkę ISOBUS przednią nr kat. 10230354, wiązkę ISOBUS tylną nr kat. 10230352, wiązkę « Front Heck » nr kat. 10230335.